خدمات چاپ و صحافی

خدمات چاپ و صحافی با اینکه یک صنعت قدیمی است اما هنوز جزو صنایع پراهمیت و پرمتقاضی در بین افراد جامعه به حساب می‌آید. حتی با تغییر و تحولات دنیای امروز، صنعت چاپ هم متحول شده و نیاز و مراجعه به آن نه تنها کمتر نشده بلکه با افزایش روبرو بوده بنابراین نیاز به تکنولوژی و نوآوری در این صنعت نیز بیشتر هم شده است.

با توجه به ارزش کتاب و ارزش معنوی آن که با پیشرفت تکنولوژی نیز جایگاه ویژه خود را در میان مردم حفظ کرده است مطمئناً سفارش برای چاپ و صحافی بسیار بالاست. هر نوع کتاب اعم از رمان، کمک آموزشی، کاتالوگ، بیوگرافی افراد مشهور و…، همه و همه جایگاهی با ارزش را در این صنعت سهیم هستند و همچنین مورد استقبال مخاطبان خود می‌باشند.

البته اینکه به واژه چاپ اشاره می‌کنیم منظور صرفاً چاپ بر روی کاغذ را شامل نمی‌شود. چاپ بر روی کاغذ شناخته شده‌ترین نوع چاپ است. امروزه با پیشرفت تکنیک‌های چاپ این عمل بر روی مواد سلولزی، نایلونی، پارچه‌ای، چرمی، مواد شیمیایی، فلزی و… نیز انجام می‌شود.

حال وقت آن رسیده به مفهوم واژه صحافی بپردازیم و نقش آن را در صنعت چاپ مورد بررسی قرار دهیم. صحافی یکی از مراحل بسیار پراهمیت و سرنوشت‌ساز در آماده‌سازی یک کتاب به شمار می‌رود که مهارت بالایی را می‌طلبد. این مرحله بخش پایانی و حساس کار است بطوریکه یک کتاب پس از چاپ به این مرحله می‌آید و سپس کار تکمیل می‌شود.

اگر در مرحله صحافی کار به درستی و دقت انجام نگیرد کل کار خراب می‌شود و دیگر آن کتاب قابل استفاده نیست و باطله به حساب خواهد آمد. از جمله اقداماتی که در این مرحله صورت می‌گیرد می‌توان به برش، منگنه زنی و… اشاده نمود.

به طور کلی در مرحله صحافی عملیات تنظیم و به هم پیوستن صفحات کتاب و قرار دادن آنها بین دو پوشش جلد به منظور یکجا نگاه داشتن صفحات و جلوگیری از پاره شدن و یا فرسوده شدن آن و سهولت در استفاده از آنها صورت می‌گیرد.

 

 

شناخت انواع چاپ

برای افرادی که صاحب کسب و کار هستند و می‌خواهند جنس خود را بسته بندی کنند و بر روی آن لوگو یا برند خود را چاپ کنند، شناخت انواع چاپ برای محاسبه هزینه چاپ تمام شده برای محصول یا خدمات خود آگاهی پیدا کنند بهتر است انواع چاپ را بدانند.

در ادامه شما را با انواع فرایندهای چاپ آشنا می‌کنیم و در مورد هرکدام توضیحاتی را ارائه می‌دهیم.

  • چاپ آفست (لیتوگرافی)
  • چاپ سیلک اسکرین
  • چاپ دیجیتال
خدمات چاپ و صحافی

فرایند چاپ آفست

چاپ آفست معروف به لیتوگرافی، روش چاپ متداول برای پروژه‌های تجاری با حجم انبوه است. در چاپ آفست تصاویر و رنگ‌ها از طریق یکسری غلتک بر روی صفحات فلزی حرکت کرده و در نهایت چاپی با کیفیت صورت می‌گیرد. این روش به صرفه‌ترین روش چاپی برای چاپ‌های با تیراژ بالا می‌باشد.

فرایند چاپ سیلک اسکرین

شاید تابحال چاپ سیلک اسکرین به گوشتان نخورده باشد اما تا به امروز احتمالاً از محصولاتی که از این مدل چاپ بهره برده‌اند استفاده کرده‌اید. چاپ سیلک اسکرین یک روش محبوب چاپ است که در صنایع مختلف کاربردهای فراوانی دارد. این نوع چاپ فرایندی است که یک تصویر توسط فشار جوهری از روی یک توری رد می‌شود و سپس بر روی جسم مورد نظر چاپ می‌شود.

فرایند چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال جدیدترین روش چاپ محسوب می‌شود. در این روش به جای جوهرهای معمولی از تونر استفاده می‌شود و طرح شما بصورت مستقیم از فایل پی دی اف چاپ می‌شود. چاپ دیجیتال معمولاً برای تیراژهای پایین مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع چاپ در مقایسه با روش‌های سنتی بسیار مناسب و کارامد است.

خدمات چاپ و صحافی

شناخت انواع صحافی

نوع صحافی باید با نوع و کاربرد محصول چاپی متناسب باشد. صحافی محصولات چاپی مانند کاتالوگ، بروشور، کتاب، مجله و… به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. در ادامه قصد داریم انواع روش‌های صحافی را نام برده و هریک را برای شما شرح داده و بررسی نماییم.

  • صحافی مجله‌ای
  • صحافی فنری
  • صحافی جلد نرم
  • صحافی جلد سخت

صحافی مجله‌ای

معمولاً برای کتاب و یا مجلاتی که تعداد برگ کمی دارند از اینگونه صحافی استفاده می‌شود که در آن هر چهار صفحه در یک برگه پشت و رو چاپ شده و در نهایت به وسیله مفتول سیمی (منگنه) به هم متصل می‌گردند.

سرعت ارائه کار در این نوع صحافی بسیار بالاست. هم برای تیراژ پایین و هم تیراژ بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. صحافی مجله‌ای از ارزان قیمت‌ترین انواع صحافی به حساب می‌آید.

صحافی فنری

در صحافی فنری برگه‌ها پشت سر هم با دستگاه پانچ سوراخ شده و از طریق یکی از انواع فنر مانند مارپیچ فلزی، مارپیچ پلاستیکی یا ژله‌ای، فنر فلزی دوبل و پلاستیکی به هم وصل می‌شوند.

در این نوع صحافی از لحاظ تیراژ و سرعت تولید مانند صحافی مجله‌ای که پیش‌تر توضیح داده شد می‌باشد. تعداد برگ‌ها در استفاده از بعضی فنرها نهایتاً 100 برگ و برای بعضی دیگر تا 350 برگ قابل صحافی است. از مزیت‌های آن راحتی و دوام بالای استفاده از کتاب در بلندمدت را می‌توان نام برد.

صحافی جلد نرم

در این نوع صحافی به وسیله یک چسب که می‌تواند به صورت دستی به وسیله چسب‌های سرد و یا با دستگاه‌های پرسرعت توسط چسب‌های حرارتی و گرم، انتهای همه برگه‌ها به هم متصل شده و در نهایت جلد به آن اضافه می‌شود.

استفاده از تعداد برگ‌ها در این نوع صحافی نامحدود است. کتاب‌های با تیراژ بالا معمولاً از چسب گرم استفاده می‌کنند. اکثر کتاب‌ها با صحافی جلد نرم آماده می‌شوند.

صحافی جلد سخت

رویه‌ی ابتدایی کار تا قبل از مرحله جلد شدن مشابه صحافی جلد نرم انجام می‌شود با این تفاوت که جلد کتاب جداگانه و با استفاده از مقواهای ضخیم که به اصطلاح به آن مقوای کرجی نیز گفته می‌شود ساخته شده و توسط اتصال‌هایی به کتاب مرتبط می‌شود. از انواع صحافی جلد سخت می‌توان به جلد سخت چرمی، جلد سخت گالینگور و جلد سخت سلفون اشاره کرد.

صحافی جلد سخت گران قیمت‌ترین نوع صحافی است. مدت زمان تولید در این نوع صحافی بالا می‌باشد و همچنین هم برای تیراژهای بالا و هم تیراژهای پایین مورد استفاده قرار می‌گیرد. از صحافی جلد سخت در کتب نفیس، پایان نامه‌ها، پروژه‌ها و… استفاده می‌شود.

انتخاب بهترین چاپ و صحافی

اگر بخواهیم در مورد یک صحافی خوب و اینکه چه ویژگی‌هایی دارد صحبت کنیم باید بگوییم توجه و مشاهده‌ی نمونه کارهای آن شرکتی که می‌خواهیم کار چاپ و صحافی خود را به آن بسپاریم از اهیمت بالایی برخوردار است و بهترین تصمیم قبل از سفارش و هرگونه خریدی است.

با دیدن نمونه کارها، کیفیت کار شرکت یا صحافی مربوطه به راحتی قابل شناسایی است بطوریکه هرچقدر ظرافت، هنر و دقت بیشتری بخرج دهد مسلماً کار نهایی نیز از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود.

مورد دیگری که باید به آن اشاره کنیم مشاوره مناسب نسبت به چاپ و صحافی مرتبط با کار مشتریان عزیز است که مشخص می‌کند بهتر است از کدام روش استفاده شود و هزینه نهایی آن ارزان‌تر در می‌آید. همچنین نسبت به تیراژ مورد درخواست است که می‌بایست راهنمایی‌های لازم صورت بگیرد.

شرکت “عکاس” با بهره‌گیری از دستگاه‌های بروز و باکیفیت چاپ و صحافی آماده است تا سفارشات مشتریان خود را به بهترین نحو و بالاترین کیفیت بر عهده بگیرد و در تیراژ بالا، روش‌های مختلف و متداول، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و همچنین مقرون به صرفه در اختیار مشتریان گرامی قرار دهد.

نویسنده

veysi

نظرات (54)

  1. 프라그마틱 슬롯 팁
    1403-04-19 پاسخ

    Your expertise on this shines through your writing.pragmatic korea

  2. 구글상위노출 트래픽
    1403-04-20 پاسخ

    This is such an important topic—thanks for covering it.seo 최적화

  3. Michaelenano
    1403-04-21 پاسخ

    mexican mail order pharmacies
    http://cmqpharma.com/# medicine in mexico pharmacies
    buying prescription drugs in mexico online

  4. Slot
    1403-04-23 پاسخ

    Hey there! I just would like to give you a big thumbs up for the excellent info you have got here on this post. I am coming back to your blog for more soon.

  5. wholesale jeans supplier
    1403-04-25 پاسخ

    Hello, I do believe your site might be having web browser compatibility problems. When I look at your web site in Safari, it looks fine however when opening in Internet Explorer, it has some overlapping issues. I simply wanted to give you a quick heads up! Aside from that, wonderful blog!

  6. Situs slot gacor
    1403-04-26 پاسخ

    I blog frequently and I seriously appreciate your content. This great article has really peaked my interest. I will book mark your site and keep checking for new details about once per week. I subscribed to your Feed too.

  7. Learning AI through Stories
    1403-04-27 پاسخ

    This is a topic which is near to my heart… Many thanks! Exactly where can I find the contact details for questions?

  8. AI Resources for Educators
    1403-04-28 پاسخ

    After looking at a number of the articles on your web site, I really appreciate your technique of blogging. I book marked it to my bookmark site list and will be checking back in the near future. Please check out my web site too and let me know how you feel.

  9. hishypesports
    1403-04-30 پاسخ

    An intriguing discussion is worth comment. I think that you need to publish more on this issue, it may not be a taboo subject but generally people don’t discuss such issues. To the next! Many thanks.

  10. Bernie Chin
    1403-04-31 پاسخ

    The unique perspective is as intriguing as a mystery novel. Can’t wait to read the next chapter.

  11. can't sell my house
    1403-04-31 پاسخ

    Your style is unique compared to other people I’ve read stuff from. Thanks for posting when you’ve got the opportunity, Guess I will just bookmark this web site.

  12. Michaelpax
    1403-04-31 پاسخ

    mexican drugstore online: mexican pharmacy – mexican border pharmacies shipping to usa

  13. Jamescax
    1403-05-03 پاسخ

    doxycycline purchase: 22 doxycycline – where can i buy doxycycline without prescription

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *